پاورپوینت یادگیری و کنترل حرکتی

Rate this post
پاورپوینت یادگیری و کنترل حرکتی

پاورپوینت-یادگیری-و-کنترل-حرکتی

دانلود پاورپوینت با موضوع یادگیری و کنترل حرکتی،
در قالب ppt و در ۱۹ اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
یادگیری  آشکار:
ما به طور هوشیارانه مهارت یا دانش را کسب می کنیم.
یادگیری پنهان:
 به طور نا هوشیارانه و بدون قصد و نیت صورت می گیرد.
اندازه گیری یادگیری
آزمونهای یادداری :
آزمون عملکرد فرد بعد از یک دوره بی تمرینی
آزمون انتقال :
اجرای مهارت در شرایط و موقعیت های متفاوت
یادگیری پاس دادن به سمت دیوار و سپس پاس دادن به یار مقابل
آموزش بازی در زمین کوچک تنیس و انتقال آن به زمین قانونی
منحنی های اجرا:
ترسیم اجرا در یک دوره زمانی
منحنی های اجرا
   الف) منحنی شتاب مثبت
   ب) منحنی شتاب منفی
   ج) منحنی خطی     
   د) منحنی  Sشکل یا اجایو
نظریه پردازش اطلاعات و یادگیری
یادگیری حرکتی: افزایش ظرفیت LTMM  توسط برنامه حرکتی
نظریه  ACT آندرسون :
دانش اخباری دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهیم.
دانش رویکردی دانستن اینکه چه کاری و چگونه باید انجام دهیم.
 ریچارد مگیل:
    ما می توانیم دانش رویکردی را حتی بدون کسب دانش اخباری
    نیز کسب نمائیم ( یادگیری به صورت نا هشیارانه: یادگیری پنهان)  
کسب مهارت های حرکتی به مرور بدنی نیاز دارد اما مرور ذهنی
    می تواند به مرور بدنی کمک کند.
رایج ترین شکل تمرین ذهنی تصویر سازی ذهنی است.
    در تصویر سازی ذهنی فرد خود را در حال اجرای مهارت تصور می کند.
دستورالعمل می تواند کلامی- بینایی ویا کلامی-بینایی باشد.
دستورالعمل کلامی-بینایی موثرترین نوع دستورالعمل ها می باشد.
 در مورد مهارت شوت بسکتبال (مهارت مجرد) دستورالعمل کلامی به خوبی دستورالعمل بینائی می باشد اما در مورد پرش سه گام
    (مهارت سریالی) اینطور نیست.
دستورالعمل کلامی در مهارتهای پیچیده به خوبی استفاده نمی شود.
نمایش مهارت یکی از اشکال مفید ارائه دستورالعمل می باشد :
نمایش مهارت توسط مربی یا یکی از هم تیمی ها انجام میگیرد.
نمایش مهارت جنبه انگیزشی نیز دارد.
نظریه های شناختی یادگیری
 نظریه سه مرحله ای فیتز و پوزنر:
مرحله شناختی: درک دستورالعمل و استفاده از بر چسب های کلامی
مرحله تداعی(واسطه ای) : دانش انجام مهارت در اثر تمرین 
مرحله خودکاری: اجرای همسان و خودکار شدن در انجام مهارت  
مدل یادگیری جنتایل :
مرحله اکتسابی اولیه: خود گفتاری صورت می گیرد.
یادگیرنده مفهوم کلی از حرکت را کسب می کند- توجه انتخابی توسعه
 می یابد- برنامه حرکت فرمول بندی می شود.
مرحله پالایش مهارت: تمرین برای تثبیت و تغییر
تثبیت برای پالایش مهارتهای بسته به کار می رود.
تغییر یعنی توانایی استفاده از حرکات مختلف در شرایط مهارتهای باز
نظریه حلقه بسته آدامز:
رد ادراکی را ایجاد می کنیم ( حافظه احساس عملکردهای قبلی)
حرکت انجام شده با این رد ادراکی مقایسه شده و در صورت نیاز حرکت نا مناسب اصلاح می گردد.
رد حافظه ای (مکانیزم کنترلی در انجام حرکت بعدی) را نیز ایجاد میکنیم.
رد حافظه ای مسئول انتخاب و شروع حرکت می باشد.
ایجاد ردها در مرحله های کلامی-حرکتی و حرکتی رخ می دهد.
در مرحله کلامی-حرکتی به صورت کلامی توضیح داده می شود اما تمرین بدنی نیز در این مرحله لازم است.
در مرحله حرکتی حرکت خودکار شده و نیاز به خود گفتاری نمی باشد.
دانلود فایل

Author: Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.