
پاورپوینت استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
این پاورپوینت در مورد استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد در ۴۲ اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد،رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد،سیستم مدیریت عملکرد PMS،سازمان با اهداف ، فرآیندها وCSF ها،روشهای ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن،اهداف نظام ارزیابی عملکرداصول و مراحل مدیریت استراتژیک،مدیریت استراتژیک،تعریف استراتژی،رویکرد استراتـژی،مدیریت تصمیمات استراتژیک،ادبیات استراتـژی،مدیریت سازمان، و…ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود دست یابد .
1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
۲- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و …
۳- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
۴- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
۵- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده
Ùوضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
Ùتصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
Ùتخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
Ùیک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
Ùهدفی که حدود ۱۰ سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
Ùیک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
Ùآرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد .
چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگر آمال و آرزوهای مدیریت سازمان برای آینده است.
چشم انداز یعنی آنچه که می خواهیم باشیم.
v اطمینان از صحت استراتژی و تداوم حرکت آن و بازخورد تحقق اهداف
v شناسایی مشکلات سازمان و زمینه سازی رفع آنها
v فراهم شدن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی
vفراهم شدن رشد و توسعه و بهبود فرایندها
v نظام مند شدن تشویق ها و تنبیه ها
v برقراری ارتباط منطقی بین تفکر مدیران و رفتار کارکنان
v تحت کنترل قرارگیری دارایی های مشهود و نامشهود
v برقراری توازن در ارزیابی ها
v بهبود فرایند برنامه ریزی و تخصیص منابع و تصمیمگیری
۱- مدیریت موفق عملکرد دیگر یک گزینه اختیاری نیست .
۲- مدیریت عملکرد یعنی پذیرفتن و استقبال کردن از تغییر نه فاصله گرفتن از آن .
۳- فرآیندی مستمر و مداوم است نه پروژه ای که یکبار اجرا می گردد .
۴- فعالیتی است بر محور کارکنان .
۵- به اتفاق کارکنان انجام می شود نه درباره کارکنان .
۶- نیروی محرکه آن فاصله موقعیت کنونی و موقعیت مطلوب است .
۷- معیارهای مدیریت موفق عملکرد معتبر و قابل درک است .
۸- این معیارها از کارایی و اثربخشی و انطباق پذیری گفت و گو می کند .
۹- از فنونی استفاده کند که موثر است و به شایستگی آنها را به کار می برد .
۱۰ – داوری نهایی عملکرد بامشتری است واوست که باید راضی و خشنود باشد.