پاورپوینت آشنایی با سیستم‎های مدیریت دانش

Rate this post
پاورپوینت آشنایی با سیستم‎های مدیریت دانش

پاورپوینت-آشنایی-با-سیستم‎های-مدیریت-دانش

 دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با سیستم‎های مدیریت دانش،
در قالب ppt و در ۱۰۶ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فهرست مطالب:
آشنایی کلی با مدیریت دانش
تاریخچه مدیریت دانش
معرفی برخی از مدل‎های مدیریت دانش
فرایندهای مدیریت دانش
آنتولوژی و طبقه‌بندی مدیریت دانش
فناوری‌های مدیریت دانش
فرهنگ‌سازی و توسعه سازمانی برای مدیریت دانش
رایانش اجتماعی

بخشی از متن پاورپوینت:

تبدیل داده و اطلاعات به یکدیگر به واسطه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد ولی فناوری اطلاعات گزینه ناتوانی برای تبدیل «اطلاعات» به «دانش» است.
عوامل اجتماعی، «دانش» و «اطلاعات» را بهتر به یکدیگر تبدیل می‌کنند اما همین عوامل در تبدیل «داده» به «اطلاعات» کند هستند.
داده – اعداد
اطلاعات – الگــوی خــاص به داده‌ها
دانش – اطلاعاتی که می توان به آن عمل کرد
خرد – اقداماتی که منجر به تصمیم‌گیری و بهبود می‌گردد
داده ها، حقایق و اعدادی هستند که از آنها اطلاعات به دست می‌آید.
 برای مثال داده می‌تواند شامل آمار، فهرست اقلام و فهرستی از اسامی و آدرس‌ها باشد.
زمانی که داده ها به منظور خاصی بشکلی منطقــی سازمانـــدهی می شوند تبدیل به اطلاعات می‌گردند.
میزان صحیح اطلاعات در زمان مناسب یک عامل مهم برای انجام انواع کارها می‎باشد.
دو برابر شدن اطلاعات موجود در هر ۶ تا ۹ ماه یکبار بر ابعاد این معضل می‌افراید.
دانش استنتاج کردن و شناخت الگوهای نامعمول، روندهای پنهان و استثنائات داده و اطلاع است. دانش ایجاد یک مدل ذهنی از الگو یا روند است که می تواند با درجه‌ای از قابلیت اعتماد و پیش‌بینی در یک زمینه خاص به کار گرفته شود.
دانش : مخلوط سیالی از تجربیات، ارزش ها، اطلاعات موجود و نگرش‌های کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات جدید به دست می‌دهد. دانش، در ذهن دانشور به وجود آمده و به کار می‌رود. دانش در سازمان‌ها نه تنها در مدارک و ذخایر دانش، بلکه در رویه‌های کاری، فرآینــدهای سازمانی، اعمال و هنجارها مجسم می‌شود.                         
(داونپورت و پروساک)
دانش ایده‌ها، فهم‌ها و درس آموخته شده ما در طول زمان است. درس‌ها و ایده‌هایی که با کنار هم نهادن اطلاعات دریافتی از منابع مختلف و درگذر زمان به آن دست یافته‌ایم.
(ماهنامه مدیریت دانش سازمانی – آبان ۸۳)
دانش فردی برای توسعه دانش پایه سازمانی ضروری است؛ هر چند دانش سازمانی حاصل جمع ساده‌ای از دانش‌‌های فردی نیست. (بات، ۲۰۰۰)
ایجاد دانش به توانایی سازمان‌ها در ایجاد ایده‌ها و راه‌حل‌های نوین و مفید اشاره دارد (ماراکاس، ۱۹۹۹).
سازمان‌ها با توسعه و تجدید ساختار دانش قبلی و کنونی با روش‌های مختلف به خلق واقعیت‌ها و مفاهیم جدید می‌پردازند.
ایجاد دانش فرآیند مهمی است که در آن انگیزه، تلقین، تجربه، و شانس، نقش مهمی ایفا می‌کنند (لین و دیگران، ۱۹۹۶).
معیار سنجش دانش نو، نقش مؤثر آن در حل مسائل جاری و نوآوری در بازار است.
توصیه نمی‌شود که سازمان‌ها بکوشند تحت هر شرایطی، دانش جدید ایجاد نمایند. روش‌های مختلفی وجود دارد که با آنها می‌توان تجربیات را دوباره آزمود. (بات، ۲۰۰۰).

دانلود فایل

Author: Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.