روانشناسی اماکن آموزشی

Rate this post
روانشناسی اماکن آموزشی

روانشناسی-اماکن-آموزشی

فهرست مطالب

اهمیت روانشناسی در معماری مدارس

بررسی روانشناسی رنگ برفضاهای آموزشی

یک تعریف از روانشناسی

رنگ های اصی

رنگ های درجه دو

رنگ های درجه سه

رنگ های خنثی

طول موج رنگ ها

تاثیررنگ درابعادظاهری ساختمان

بافت و اشکال

شکل ورنگ

شکل های متناسب بارنگ های درجه دوم

مثلث

مربع

دایره

نکاتی طلایی در طراحی مدارس

نور و تاثیرات نور

نور در معماری

اثر روانی نور

نورپردازی طبیعی

نور مصنوعی

انواع نورپردازی

روشنائی درست

ورودی

فضای مطالعه

کلاس درس

پنجره ها

نمونه های مشابه

مقدمه

روانشناسی در ابتدا به بسیاری از چراهایی که در باره روان و رفتار ماست اعم از ذهنی و عاطفی ، انگیزشی و هیجانی مطرح می شود پاسخ می دهد . ورای این ارزش نظری این علم دارای ارزش علمی است که به مراتب پراهمیت تر است زیرا هدف علمی چیزی نیست جز یاری رساندن به او در حین یک زندگی لذت بخش . روانشناسی دارای حوزه های متعددی است که یکی از این حوزه ها روانشناسی معماری می باشد .

اهمیت روانشناسی در معماری مدارس

روانشناسی معماری اگرچه نه در همه انواع فضاهای معماری اما مطمئنا در طراحی برخی از انواع فضاها بسیار ضروری و لازم است.
برای نمونه اگر فضای یک مهدکودک یا دبستان یا دبیرستان و سایر مراکز آموزشی، در طراحی مورد نظر قرار گیرد، کمتر ممکن است طراح به این مساله توجه کند که روحیه، رفتار و خصوصیات روانشناسانه کودکان کردستان، بلوچستان، آذربایجان، خراسان، فارس و سایر مناطق قومی، فرهنگی، اقلیمی ایران، لزوما یکسان نیست و این نکته در طراحی فضاهای معماری مدارس می تواند نقش مهمی داشته باشد

 

دانلود فایل

Author: Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.